ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تردد بیش از ۲۱ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۰۰۸۴۹
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
تردد بیش از ۲۱ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از خراسان رضوی
مدیرکل راهداری خراسان رضوی گفت: در یک‌سال گذشته بیش از ۲۱میلیون مسافر به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از مبدأ خراسان رضوی به مقاصد مختلف در اقصی نقاط کشور تردد داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر شهامت در نشست خبری که به مناسبت روز حمل‌ونقل در مکان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در یک‌سال گذشته در مجموع تردد بیش از ۱۴ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان عمومی در استان ثبت شده است و ۲۱ میلیون نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از سواری، مینی‌بوس و اتوبوس از مبدأ شهر‌های استان به مقاصد مختلفی در اقصی نقاط کشور جابه‌جا شدند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸هزار و ۵۲ نفر راننده ناوگان مسافربری و ۶ هزار و ۹۷ دستگاه ناوگان مسافربری در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ما برای ارتقای سطح خدمات مسافربری، حمل‌ونقل بار و مسافر از طریق سامانه ۱۴۱، شکایات و انتقادات مردم را دریافت می‌کنیم که در یک سال اخیر تعداد ۲۰۶۴شکایت واصل شده که از این تعداد در مجموع ۸۵درصد موضوعات شکایت‌ها خاتمه یافته و ۳۳۲شکایت نیز در دست رسیدگی است.
او با اشاره به ایام ویژه سفر‌های دهه پایان صفر و اربعین حسینی(ع) نیز سخن گفت و ادامه داد: در مجموع ۲هزار و ۸۲۱ سرویس به مقصد مرز‌های خروجی کشور اعزام شد که از لحاظ تعداد سرویس ۷/۵۵ درصد و به لحاظ تعداد مسافر ۷/۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
او همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام یاد کرد و افزود: تنظیم و اجرای جدول زمانی اعزام ناوگان مربوط به کاروان‌ها و مواکب، تفکیک فضای اعزام آن‌ها از اعزام افراد عادی، پیش‌بینی ناوگان لازم و فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای مرز‌های خروجی، جبران کمبود ناوگان اتوبوسی با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل درون شهری در مسیر‌های خاص حمل‌ونقل جاده‌ای زائران اربعین حسینی به نحو مطلوب انجام شد.
 شهامت درخصوص ساماندهی زائران در ایام شهادت امام رضا(ع) نیز گفت: امسال در یک بازه شش روزه تعداد ۳۱۷هزار و ۳۴۰ مسافر با ۱۰ هزار و ۵۷۸ سرویس حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹/۵ درصد در تعداد وسیله نقلیه و ۱۶ درصد در تعداد مسافر رشد داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در این ایام در ۴۸ ساعت اولیه حدود هزار و ۹۲۶ سرویس اتوبوسی با ۵۶هزار صندلی فراهم شد. علاوه بر این برای اولین بار مرکز پایش ناوگان در محل پایانه مسافربری امام رضا(ع) راه‌اندازی شد و به کمک سامانه‌های رصد جاده‌ای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر تردد ناوگان مسافربری نظارت لازم صورت پذیرفت.
وی در ادامه از خدمات ویژه سفر‌های نوروز ۱۴۰۲ نیز گفت: تعداد ۷/۲ میلیون نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند که از این تعداد حدود ۴/۱ میلیون نفر به شهر مقدس مشهد تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه حدود ۱۹ درصد رشد داشته است.

رتبه نخست خراسان رضوی در ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: حمل‌ونقل بین‌المللی کالا که شامل صادرات، واردات و ترانزیت ورودی‌های مرزی است یکی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های مهم در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی به حساب می‌آید. خراسان رضوی با داشتن چهار پایانه فعال مرزی سهم ۱۶درصدی از وجود پایانه‌ها در کشور را از آن خود کرده است.

شهامت درخصوص فعالیت این پایانه‌ها گفت: تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا در استان ۲۱۱ و تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر در استان به شش شرکت رسیده است. ۷۲ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا نیز در این استان نمایندگی‌های فعال دارند.
وی افزود: صادرات کالا از مرز‌های استان در سال جاری به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۲۸۵ تن رسیده است که درمقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی ۱۷ درصدی را به دنبال داشته و استان در کشور رتبه دوم را در صادرات کالا از آن خود کرد.
به گفته وی ۵۸ هزار و ۸۷۶ تن کالا نیز از مرز‌های استان وارد کشور شده است که در مقایسه با سال قبل رشدی ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد و استان در این بخش در جایگاه ششم کشوری قرار دارد. در بخش ترانزیت خروجی، استان خراسان رضوی در جایگاه نخست کشور قرار گرفته و یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۴۷۸ تن کالا از مرز‌های استان ترانزیت شده است.
شهامت در خصوص میزان تناژ ترانزیت ورودی نیز گفت: امسال با ۴۹ درصد رشد به میزان ۴۸۰ هزار و ۲۷۰ تن رسید که ۵.۹ درصد از کل ترانزیت داخلی را شامل شده و رتبه چهارم را در کشور داریم.

اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون پس از وقفه ۱۰ ساله

وی در ادامه از اجرای عملیات طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با هدف ساماندهی و تسهیل ترانزیت و توسعه و ارتقای زیرساخت‌های بخش حمل‌ونقل بین‌المللی با اعتبار بیش از ۲ هزارمیلیارد ریال از محل اعتبارات ملّی از فروردین سال ۱۴۰۲ نیز سخن گفت و ادامه داد: پایانه مرزی دوغارون با مساحت بیش از ۳۰ هکتار در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و در مرز مشترک ایران و افغانستان قرار گرفته است. این پایانه مرزی به عنوان یکی از پنج پایانه مرزی برتر و فعال کشور و پرترددترین پایانه مرزی استان، مهم‌ترین مسیر زمینی ترانزیت کالا به کشور افغانستان در شرق کشور است که نقش بسیار مهمی در صادرات و ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر دارد.
وی طرح جامع دوغارون را در شش محور عمرانی مشتمل بر احداث و بهسازی مسیر تردد ناوگان سنگین به طول ۵۵۰ متر در ضلع شمالی پایانه، احداث مسیر تردد ناوگان مسافربری به طول ۸۰۰ متر در ضلع جنوبی پایانه و احداث مسیر ایزوله مسافری برای تفکیک محل تردد افراد پیاده در محوطه پایانه مرزی با مساحت ۸هزارو۴۰۰ مترمربع اعلام کرد و اظهار داشت: احداث ساختمان تجاری موقت با مساحت ۵۰۰ مترمربع، مقاوم‌سازی و توسعه ساختمان مسافری با زیر بنای ۳هزار و۲۳۰ مترمربع و محوطه‌سازی پایانه مرزی در مساحتی بیش از ۲۲ هکتار در حال اجراست.
به گفته او، این طرح در حال حاضر بیش از ۳۰% پیشرفت فیزیکی و ریالی داشته است و اجرای آن حدود ۲۴ ماه زمان خواهد برد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با هدف تسریع در بهره‌برداری، بخش‌هایی از آن مشتمل بر چهار محور در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. اجرای کامل طرح جامع دوغارون بستر تردد روزانه بیش از ۳هزار ناوگان تجاری و مسافربری را فراهم خواهد کرد که این مهم نقش بسیار مؤثری در توسعه مبادلات تجاری با کشور افغانستان، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت.

جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا در خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از آمار و عملکرد میزان بار حمل شده در بخش حمل‌ونقل داخلی کالا نیز گفت: در هشت ماهه امسال حمل‌و‌نقل ۲۱ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۷۱۹ تن کالا از طریق یک میلیون و ۴۱۶ هزارو ۳۴۰ سفر باری از سطح استان صورت گرفته است و تعداد پنج پایانه بار خصوصی و دولتی در استان وجود دارد.

شهامت با بیان اینکه اقدامات حوزه ایمنی راه در یک‌سال گذشته و با تأکید بر اصلاح و رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز بود که خوشبختانه موفق شدیم ۲۲ منطقه پرتصادف در جاده‌های استان را رفع خطر کنیم گفت: تا به امروز از ۸۲ نقطه پرتصادف، ۳۲ نقطه طی سال ۱۴۰۱ و سال‌جاری رفع شده است درحالی‌که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ جمعاً ۲۰ نقطه اقدام شده بود. همچنین ۱۲ نقطه دیگر در حال انجام است و برای ۱۸ نقطه دیگر پیگیر تأمین اعتبار هستیم.
وی افزود: در ۲۲ هزار و ۵۲۹ متر از جاده‌های استان روشنایی احداث شده و عملیات نگهداری از روشنایی‌های موجود در سطح استان به میزان ۸۴۵.۹۲ کیلومتر ماه اجرایی شد. 
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نصب حفاظ در ۲۶.۹ کیلومتر از جاده‌های استان صورت گرفت و ۶هزار و ۱۵۵ کیلومتر از راه‌ها نیز خط‌کشی شد. هزار و ۸۷۸ مترمربع تابلو اطلاعاتی، اخطاری و تابلو‌های مربوط به راهنمایی و رانندگی تهیه و در سطح جاده‌های استان نصب شد. ۲۱۲ دستگاه سیستم آشکارسازی دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها نیز صورت گرفت و در ۱۵۸ کیلومتر از راه‌های استان نوار لرزاننده طولی و عرضی اجرا کردیم. ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع هاشور در دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها نیز اجرایی شد.

وی افزود: خراسان رضوی با ۳۴ شهرستان، ۹۶ شهر، ۸۲ بخش و ۱۷۹ دهستان، در حوزه راه روستایی با ضریب برخورداری ۹۸/۸۳ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته، نیازمند احداث  هزار و ۸۷۷ کیلومتر راه آسفالته برای برخورداری صددرصدی است.

سامانه فعال برای هوشمندسازی مدیریت راه‌های خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به عملکرد مثبت درراستای هوشمندسازی و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در این اداره کل گفت: در همین راستا ۵۶ دوربین نظارت تصویری جاده‌ای در سطح استان نصب شده و ۱۳۶ دستگاه ترددشمار القایی برخط، پنج سیستم توزین در حال حرکت، ۱۲ تابلو پیام متغیر، سه تابلو سرعت‌شمار، ۱۴۶ سامانه ثبت تخلف عبورومرور، یک تابلو ترافیک‌نما و ۷۰۲ دستگاه خودرو مجهز به ردیاب در سامانه مدیریت ناوگان راهداری از جمله تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->